Sayfalar

29 Mayıs 2011 Pazar

ADIM ADIM İÇLİ KÖFTENİN YAPILIŞI


harika bir lezzet kayseri usülü içli köfte
malzemeler:
1 küçük kase un
3 su bardağı ince bulgur
karabıber
pul biber
2 yemek kaşığı biber salçası
1 yumurta
soguk su
iç harcı:
kıyma
soğan
2 tane sivri biber
pul biber
karabıber
1 diş sarımsak
yapılışı:
iç harcının hazırlanması
kıyma tavaya konularak suyu cekınceye kadar kavrulur sıvı yağ eklenır,ince ince doğranan soganlar ilave edilir soganların pembeleşmesine yakın ince doğranan biberler,1 diş sarımsak ve baharat eklenır, kavrulur,ocaktan alınır
 köftelerın hazırlanmas İŞLERİ ı
ince bulgura salça baharatlar tuz su eklenerek ıyıce ezile ezile yogurulur,bulgur yumuşayınca un ve yumurta eklenıp tekrar yogurullur yumuşak kıvama gelince yuvarlak yuvarlak toplar yapılır,içleri  parmagımızla dolandıra dolandıra ince bir şekılde oyulur,kıymalı harçla doldurulup agızla yine büzüle büzüle kapatılır
derince bir tencerede su kaynatılır,köfteler içine bırakılır yaklaşık 10 dakıka kadar pişirilir
sudan bır delıklı kevgir yardımıyla çıkarılır
küçük bir tavaya tereyag ve sıvıyag karışımı konulur yağ ısınınca iki kaşık domates salcası eklenır pul biber ilave edilir haşlanan köftelerın suyundan bır kaç kaşık eklendıkten sonra sos bır taşım kaynayınca ocaktan alınır
üzerine yogurt dökülür onun üzerine sos dökülür ve sıcakken yenılır
afiyet olsun...
not:
her bulgurun alabılecegı su mıktarı farklıdır,bu nedenle su ölçüsü yok azar azar ekleyın kıvamı bulunca eklemeyı bırakın
eger hamuru yogurdugunuzda çatlıyorsa bıraz daha un eklemekten cekınmeyın,tekrar yogurun
dilersenız kızartarak servıs yapınız













13 yorum:

sezobigo dedi ki...

bayılırım desem:)orda olmayı çok istediğimi söylesem:))

ellerinize sağlık afiyet olsun

zeymuran dedi ki...

bu tabağı kendıme hazırladım üç yetmedı 4.yü yedim ama siz 4.yü yemeyin bence agır geldı gece uyuyamadım ama degerdı uykusuz kalmaya,sezobigo canım gel kalanını haşladıktan sonra poşetleyıp dondurucuya attım,hemen çıkarıp sana ikram ederim

Cafe Pepela dedi ki...

Oy oy oy !!
Hepsini yiyebilitem var bu lezzet abidelerinin :)

çeşnici Handan dedi ki...

Harika olmuş çok çok severim ellerine sağlık canım nefis bir tat adım adım anlatman da çok faydalı bizler için teşekkürler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ayyyy olsada yesem yesem doymasam:)

Ellerine sağlık canım.

Aycan dedi ki...

Banane banane bende istiyorum.Ellerinize sağlık canım.Nefisssssss

NarincE dedi ki...

Ben de cumartesi yaptım, ellerimize sağlık:)

NESLiiCE dedi ki...

Benim esim gaziantepli biz kahramanmarasli genelde bizde haslariz köfteyi ama esim hep kizartirir ama ben genelde haslamayi tercih ederim

NilayinSihirliElleri dedi ki...

adım adım yerim onu:)))
ellerine sağlık canım bizim yaptığımız çok farklı biz dışınada yağsız kıyma koyarız mesela içinede cevizli kavrulmuş kıyma haşlanır ama sarımsaklı yoğurt vs konulmaz. bide ben yayınlayayım birgün bari:)))

ihlamurcum dedi ki...

Sanki yapımı çok basit gibi anlatmışsınız, kesin denemek istiyorum.Birde sizin tarifler gerçekten tutuyor, teşekkürler

fatma dedi ki...

bende çok severim içli köfteyi ellerinize saglık...ama kızarmış olanı daha çok seviyorum bu tarifi kızartabilirmiyiz

Udeh dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın, ellerine ve emeğine sağlık..

AYSN OZKN dedi ki...

çok güzel gözüküyor:)