Sayfalar

11 Haziran 2012 Pazartesi

HAŞHAŞLI CEVİZLİ AMASYA ÇÖREĞİ

  


Yapım aşamaları bıraz zor gıbı gorunse de lezzetı acısından ugraşmaya deger dıyorum haşhaşlı cevızlı amasya

çöreği dıyorum ama kendımı bıldım bılelı konyada yapılır afyonda kütahya bilecik... yapılır daha pek çok

yörede yapıldıgından emınım haşhaşın bol oldugu yorelerde bu çörek kahvaltıları gün sofralarını süsler

zeymurancafeyi facebookta takip etmek için aşağıdaki linki tıklayıp beğen yapınız

https://www.facebook.com/Zeymurancafeblogspotcom


malzemeler:

6 su bardağı+1 buçukyemek kaşığı kadar un
3 tatlı kaşığı tuz(tepeleme değil)
2 tatlı kaşığı şeker
1 paket yaş maya
1 su bardağı süt
1 su bardağı +yarım çay bardağı su
iç malzeme:
sıvı yağ
margarın
tereyag
haşhaş
ceviz

yapılışı:

  İki kaşık tereyagı iki kaşık margarin erıtılır 1 çay bardağı kadar zeytinyagı ya da sıvı yag da hazırda bekletılır

(hamuru açma işlemınde bize yardımcı olacak)
  


  Su ve süt elı yakmayacak derecede ısıtılır oda sıcaklıgında maya ve şeker eklenerek ıcerısınde erıtılır 6 su

bardağı un yogurma kabına konulur tuz eklenır yavas yavas su süt maya şeker karışımı eklenerek ele yapışan

yumusak bır hamur yogurulur 1-2 çorba kaşığı kadar un daha eklenır hamur mayalanmaya bırakılır 5 beze

yapılıp tatlı tabagı büyüklügünde elımız yaglanarak açılır açılan bezelere önce haşhaş ezmesi sonra ceviz son

olarakta tereyaglı margarın karışımından bır ıkı kaşık konulup elımızle hamuru acarız yagdan dolayı cok kolay

acılıp kocaman olacaktır 5 bezeye de aynı işlemi uygulayıp hepsını üst üste koyarız ve tekrar açarız ortadan

ıkıye böleriz üst üste koyarız elımızle tekrar açarız sonra iki üç parmak genişliğinde şeritlere keseriz kestıgımız

şerıtlerın orta kızımlarına hafıfce bastırarak sağa sola dogru cevırerek burgular yaparız bükeriz yağlanmıs fırın

tepsısıne dizip üzerine yumurta sarısı süreriz önceden ıstılmıs 200 derece fırında 15 -20 dakıka kadar pişirilip

servıse sunulur

    afiyet olsun...
















28 yorum:

Sevgi dedi ki...

hem bu kadar güzel bir çörek yap hemde bu kadar güzel resmet.. dicek söz bulamıyorum.. ellerine sağlık..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Haşhaş deyince aklıma ilk Afyon sonra Kütahya gelir benim.

çok severim, ellerine emeklerine sağlık canım.

sarımutfak-hande dedi ki...

haşhaşlı tatları severim bizim yöredede (bilecik) çok kullanılır
ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

Cafe Kanelo dedi ki...

Canım günaydın çok güzel görünüyor çörekler,ellerine sağlık.Mutlu haftalar:)

AsOrTiK dedi ki...

ben, zeymuran cafe'ye sık sık gelirsem, gördüklerimi yapmak istersem, acaba çok kilo alır mıyım diye düşünmeden edemedim:)))
haşhaşlı herşeyi çok severim, dolayısıyla bunu da çok seviyorum.
eline sağlık, çok güzel görünüyor.
sevgiler

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Ellerinize sağlık, yapım aşamalarını resimleyerek çok güzel anlatmışsınız, ara ara bende yaparım, ailecek severiz. Sevgilerimle...:)))

ihlamurcum dedi ki...

Aman aman çayın yanında ,nasılda yakışır.Elinize sağlık.

caferengigül dedi ki...

Tüm zorluklara değer bu lezzet için,elinize sağlık.Sevgiler.

Fincan Teyze dedi ki...

Fotoğraflar muhteşem...
mutlaka çok da lezzetli olmuştur. denemek gerek...
ACİLEN!

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık tadına doyul
maz nefis olmuş sevgiler.

bizimmutfakdan dedi ki...

Çok severim, ama hiç yapmadım. Genelde annem ve teyzem yapar bana da afiyetle yemesi kalır. Ellerine sağlık, sevgi ve afiyetle kal...

mehtap dedi ki...

Of gerçekten ellerine sağlık,canım istedi...

Tarif Diyarı dedi ki...

Çok severim haşhaşlı çöreği ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

kardelen sezgin dedi ki...

zeymuran hanım bu tarif benim çok sevdiğim bir tarifdir bende başka yapılış şekliyle blogumda paylaştım.Haşhaş genelde Afyon iline ait olduğu için,haşhaşlı çörekler sanırım bu yörenin, ama bir yöreden başka yöreye gelen gelinler dolayısıyla tarifler de taşınıyor böylece her yörenin bir haşhaşlısı oluyor.kısacası elinize sağlık diyorum

zeynep dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor canım , ellerine sağlık .

Güneş dedi ki...

bugün bende bundan yapmıştım misafirlerime.bende her memlekete(ısparta) gittiğimde haşhaş getiriyorum.çok sevdiğim bir lezzet.elinize sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..sevgiler..

Tombul Tarifler dedi ki...

evet aynen ben de bilecikli bir zat olarak haşhaşı çok severiz ve bolca da tüketiriz. eline sağlık zeymuran zaten sen bu haşhaşlılar konusunda uzmansın benim gözümde. afiyet olsun canım benim. sevgiler

ehlikeyfchef dedi ki...

bursadada yapıldığını söyleyebilirim,harika bir lezzet,ellerine sağlık...

mutfak türk dedi ki...

bizde de çok yapılır ve çok da sevilir. seninkiler de harika görünüyor. paylaşım için teşekkürler.

Tümay Öztürk dedi ki...

kesinlikle fotoğraaflar lezzetini anlatıyor canım bayıldım! Ellerine sağlık. yumuşacık da görünüyor. aslında içimden çok şey söylemek geliyor ama tek kelimeye çok hoşuma gitti! tek kelime olmadı ama olsun:)

LaMa dedi ki...

kulaklari cinlasin, merzifonlu komsumuz cok yapardi ... anilar canlandi ....

muhabbetsofrasi dedi ki...

bayılırım haşhaşlı çöreğe
olsa bu saatte bile yerim :)

eline sağlık canım

Minik Atölyem dedi ki...

ellerinize sağlık gerçekten çok lezzetli görünüyor. hamur işlerine,kurabiye,keklere bayılıyorum. böyle blogları seviyorum o yüzden. zeymuran cafe, gerçekten bir cafeymiş gibi geliyor bana.yanılıyor muyum yoksa mutfağınıza verdiğiniz bir isim mi?:) buarada yemek bloglarını özellikle davet ediyorum,sayfamdaki 'en güzel sofra' yarışmama.siz de buyrun lütfen:)

Zuhal Keser dedi ki...

Sevgili KIŞ GÜNEŞİ.Bu tamamern Amasya ya ait,uzun yıllardır yapılan geleneksel haşhaşlı çörek.Bu şekilde burarak yapan hiç görmedim ne Afyon,ne Isparta,ne Bilecik.Genelde çarşaf böreği gibi yapıp keserek dik şekilde tepside pişiriyorlar.Elinize sağlık.

zeymuran dedi ki...

zuhal hanım benım soylemek ıstedıgım afyon kutahya dolaylarında haşhaş yetıstırıcılıgı cok oldugundan dolayı cevızlı haşhaşlı coregın fazlaca yapıldıgıydı ısım olarak farklı adlarla yapılıyor kımı yerde lokum oluyor adı kımı yerde burma ...verdıgınız bılgıler ıcın teşekkurler

Memet dedi ki...

İstanbulda nereden satın alabiliriö acaba yapıp satan yer varmı

Adsız dedi ki...

Hashas ezmesi almanyada bulamadim taze hashasdan mi yapilior ben blendirden gecirdim yoksa tahin mi katilior