Sayfalar

19 Kasım 2012 Pazartesi

KAPUSKA YEMEĞİ

     


Acısız bir millet var mı şu koskoca yaşadıgımız gezegende sanmıyorum acı hayatıızın kocaman değişmeyen bır parçası her şekılde yaşanıyor  aşk acısı evlat acısı anne baba acısı,vatan acısı,ölüm acısı...işte bütün bu acılar olgunlaştırıyor bızi sabırla yoğruluyor yürekler belkı de katılaşıyor gün oluyor karamsarlıga surukluyor belkı de hayata küsturuyor kimıne bır ders verıyor ibret olsun dıye yaşatıyor
     Ahhhh,uffffff ,vahhh,noldu zeymuran bır acıdır gıdıyorsun dıyeceksınız sormayın bugün ahlarla offlarla uyandım nıye mı sabaha karşı rüyamda eşimi gördum benden boşanmıs baskasıyla evlenmıstı ama her nedense hep aynı ortamlardaydık kalabalık bır yerdeydık eşim tabı yenı hatunuyla el ele goz göze bende kıskanmayan kadın rollerınde ama aslında öyle mı kıskanclıktan catlıyor bellı etmemeye calısıyordum ama insan dayanabılır mı sevdıgını sevdıklerını başkasıyla paylasmaya dogal davranmaya calısırken sabredemedım aldım ayakkabıyı attım yenı eşin kafasına .eee noldu bızımkı aldı hatunu gel canım kıyamam deyıp aldı gitti bende bir öfke bır nefret.delırcem.neysekı sabah kurulan alarm sesıyle uyandım uyandım ama yuregımde kocaman bır acı kımbılır uyanmasam daha neler olacak ıyıkı de uyanmısım elımden bır kaza cıkmadan uyku halıyle yapıştırırmısım eşime tokadı adamcagız tabı bır şeyden habersız korkuyla dehsetle uyanırdı uykusundan işte böyle eşimi sabah oyle bır sınırle uyandırmısım kı bellıydı rüyanda kötü bir şey gordugun dedı   saatlerdır dalga gecıyor benımle:)





       Acı acı dedik sonu tatlı bıten bol acılı kapuska yemeğine geldık kapuska yemegı denılınce acısız bır kapuska yemegı düşünemiyorum yanında da şöyle bol lımonlu turşu ve ayran ağzınız sulandı de mi kapuska yemegının olmazsa olmazı şoyle guzel bır bıber salçasıdır ve de pul biber.yana yana kavrula kavrula yıyeceksınız malum havalar soguk ıcınızın ısınması gerekıyor işte tam içinizi ısıtacak bır kış yemeği ben içine bulgur koymayı tercıh edıyorum ama kafı mıktada .fazlası yemegın ozellıgını bozuyor bence. Annem cok güzel yapar keşke o yapsaydı da onun yaptıgını paylassaydım ama tarıfı ondan aldı tabıkı .bu kadar bahsettık gelın bır de nasıl yapmısız ona bakalım
 


kabuska lahananın ince ince dogranıp yağda kavrulmasıyla yapıln bır kış yemeği kış geldıgı zamabn kardan korumak için lahanaları söküp evın bahcesıne topraga gomerler lazım oldukça da çıkarırlar gomulu oldugu yerden bır cok yemekte kullanılır




malzemeler:
1 orta boy lahana
1 orta boy kuru soğan(istege bağlı)
yarım çay bardağı pilavlık bulgur
yarım çorba kaşığı domates salçası
yarım çorba kaşığı biber salçası
2 -3 adet kurutulmuş sivri biber
sıvı yağ
pul biber
tuz
1 çay bardağı kadar sıcak su
yapılışı:
lahanalar 1 er cm kalınlıgında dogranır varsa damarlı sert kısımları alınır,yıkanır
tencereye sıvı yağ konulup bulgur eklenır  1 -2 dakıka kadar kavrulur domates salçası bıber salçası ve pul bıber eklenıryine ıkı dakıka kadar kavrulduktan sonra lahanalar ve cekırdeklerı cıkarılmış küçük küçük koparılmış kırmızı bıberler eklenır tuz ilave edılır tencerenın kapagı kapatılır ara sıra karıştırılır lahanaların sertlıgı gıttıkten sonra bır mıktar su eklenerek lahanalar yumusayıncaya kadar pişirilir
afiyet olsun..
sarımsaklı yogurtla da servıs edebılırsınız



21 yorum:

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

bol acılı sözler...bol acılı kapuska...bol acılı kapuskayı alalım...

mehtap dedi ki...

Hayırdır inşallah:)) diyorum önce
sonra o çataldaki kapuskaya bayıldığımı belirtmek istiyorum.Keşke bütün acılar kapuskanın ki gibi olsa..

evatolyesi dedi ki...

Allah ayırmasın diyelim eh insanlar böyle rüyalar görür:)ama neyseki rüya olduğunu bilmek insanı rahatlatır:) ellerine sağlık canım

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

acılar yaşatmasın rabbim canım ama ne yaparsak yapalım hayatın gerçeği..
kapuska ise bugün sırf lahanaları kıymaya üşendiğim için yapmadığım yemek:))
kısmet yarına:))
sevgiler..

marifet ellerimizde dedi ki...

canım merhaba..uzun zaman oldu ugrayamadım...cocuklar tatıl...ee artık 4 canavarımda okula basladı:)))bende beklerım...
cok saglıklı neıfs bır yemek olmus..ellerıne saglık:)

zeynep

RABİA SERTELİ dedi ki...

Allah, allah dedim, ilk tepki olarak. Kapuska, lahananın kavrulması mı?
Bizim bildiğimiz, soğanlı, kıymalı, pirinçli ve de sizin yaptığınız gibi bol acılı olur.
Lahanalar hakkında bilgi sahibi olduğunuzu hissettiğim için soruyorum. Eskilerin bir lafı vardı ama ben unutmuşum. Lahananın kar yemesi mi? Kırağı yemesi mi? lahanayı lezzetlendirir. Şimdiden teşekkürler...

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Canım senden tabi kii bahsederim bloğumda ama tarifni filan yapıp yayınlamış olsam bahsedeyim ama durup dururken ne yazabilirim kii..:))
Hem takılma bu kadar,ben 4 ay ara verdim,ziyaretçim çok azalmıştı,yavaş yavaş yine toparlanıyor..
Hem sen benden daha iyi durumdasın,daha sık tarif yayınlıyosun ve uzun uzun yazılar yazıyosun,ben senden de zor durumdayım..:))

birdilimdus dedi ki...

Tam da bugün aklımda kapuska yapmak vardı, ellerine sağlık canım...

Bu arada rüyanı hayra yor hayır gelsin takma kafana uzun uzun kendini sıkma...

Sevgiler,
Evren

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

disal dedi ki...

:)) ah zeymurancım önce acılı şeyler okuyacağımı sanmıştım. neyseki rüyaymış:)) bende zaman zaman görürüm o tip rüyalar...çok acıdır gerçekten...birazda kıskanç olunca insan bu rüyalar oluyor bazen...

bende o tip rüya görünce sinirli falan oluyorum eşim diyorki yine ne gördün..:)

canım yemek harika görünüyor..kapuska fotoğrafı normalde zor çekilir..renginden dolayı güzel çıkmaz..ama seninki harika görünüyor..ellerine sağlık...

Tombul Tarifler dedi ki...

bebekler küçükken, gece gündüz bazen birbirine karışırdı bende de
kapuska yemeğini biz kıymalı yapıyoruz
acılı olması konusunda sana katılıyorum acısız düşünemiyorum
eline sağlık arkadaşım
kal sağlıcakla...

Pozitif Pembe dedi ki...

Zeymuran güldürdün beni gece gece....ama arkadaşım yapılırmı uyuyan adama valla boşanma sebebiii ben yapsam eşim öyle öpüp koklamaz aynısını yapar yada boşol der yani:)))herneyse sen ya akşam fazla kaçırmışsın yemeği yada üstün açık kalmış atalar öyle demişler...Allaah kimseyi sevdiğinden ayırmasın yanlış yola saptırmasın sen buara uykusuz kaldın herhalde...O ne kapuska öyle çıldırdım dukandan 10 gündür sebze yemedim bu hafta ilk işim dolmasını yapmaktı ama kapuskada yapabilirim öldüm bittim....acılı acılı oda öyle yenir yani....acı yiyelim tatlı konuşalım sevgiler arkadaşım.

Pozitif Pembe dedi ki...

Zeymuran güldürdün beni gece gece....ama arkadaşım yapılırmı uyuyan adama valla boşanma sebebiii ben yapsam eşim öyle öpüp koklamaz aynısını yapar yada boşol der yani:)))herneyse sen ya akşam fazla kaçırmışsın yemeği yada üstün açık kalmış atalar öyle demişler...Allaah kimseyi sevdiğinden ayırmasın yanlış yola saptırmasın sen buara uykusuz kaldın herhalde...O ne kapuska öyle çıldırdım dukandan 10 gündür sebze yemedim bu hafta ilk işim dolmasını yapmaktı ama kapuskada yapabilirim öldüm bittim....acılı acılı oda öyle yenir yani....acı yiyelim tatlı konuşalım sevgiler arkadaşım.

Şehrinaz dedi ki...

gülerek okudum rüyanı:) allah ayırmasın inşallh , kapuskanda harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım...

cicileydi dedi ki...

hala gülüyorum :)
rüyaların tersi çıkar derler ama hadi hayırlısı
bu arada benmde bayılarak yedğim bi yemektir kapuska
bizim oralarda dibleğ derler giresun çamoluk luyum..
birde tabak takımımız aynııı :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım nasıl istiyor biliyormusun?Yarın lahana alayımda yapayım diye geçirmiştim içimden :)Ellerine sağlık canım

Sevgiler,

Müstakbel Eşim dedi ki...

En sevdiğim yemek olur kendisi acıyla daha da güzelleşir.. Ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

elerrine sağlıkşahane yanlız bulguru neden önce kavurdun merak ettim soğan kavurulur önce belki böle daha iyimi açıklayın lütfen

zeymuran dedi ki...

ben kabuska yemegını soganla yapmadım kı bu yuzden oncelıkle bulguru kavuurdum ama soğan konulacaksa ki soğanlı da harıka olur o zaman sogan önce kavrulur sonra bulgu eklenır sevgiler gonderıyorum begenmenıze sevındım:)

GÜNNUR ONAK dedi ki...

Nefis nefis muhteşem görünüyor, aradığım tarifi bulduğuma eminim :)
Sevgiler,
pastelzamanyolcusu.blogspot.com

Esra Çevik dedi ki...

harika görünüyor eller,ne sağlık...