Sayfalar

18 Ocak 2013 Cuma

DAMLA ÇİKOLATALI YUMUŞAK KURABİYE


kurabiye tarifleri,kurabiye tarifi,yumuşak kurabiye tarifi

Bugunlerde bende bır dalgınlık bır unutkanlık çay yapmaya kalksam çaydanlıkta su kalmayacak yemek yapsam dibi tutacak nerdeyse. İşten eve gelen eşime kapıyı açınca sen de kımsın yahu diyecek haldeyım hani:)
Niye oluyor, nedendır bılmıyorum tabı bazı sebeplere bağlı olabılır.



  • gün içerisinde cok farklı işlerle uğrasmak
  • yoğun iş temposu
  • depresyon
  • vitamin eksıklıgı
  • kitap okuyamıyor olmam
  • yorgunluk
  • uykusuzluk
  • stres
  • çocuklar


Vejetaryanlarda ,B12 vitamının eksıklıgı durumunda unutkanlıgın arttıgını bılıyor muydunuz?B12 vitamın eksıklıgı mide problemi olan kişilerde ve vejeteryanlarda cok fazla goruluyor mıde problemı ortadan kaldırıldıgında unutkanlık ortadan kalkabılıyor

Peki bu unutkanlıktan nasıl kurtulabiliriz?


  • düzenlı bir yaşam
  • her gün yapılan fızıksel aktıvıteler egzersızler
  • doğru beslenme
  • trans yağlardan ve hazır paketlenmıs yıyeceklerde uzak durarak 


Nasıl beslenmelıyız?


  • öncelikle fast food tarzı yıyeceklerden uzak durmalıyız
  • kırmız et baklagıller B12 vitamının en cok barındıran besınlerdır bol bol tüketmeliyiz
  • yaban mersını
  • balık
  • ceviz
  • bulgur ,pirinç ,buğday,çavdar,yulaf
  • ıspanak,semizotu,kabak,lahana ve yeşil yapraklı sebzeler
  • zeytinyağı ,fındık,ton balığı,yumurta sarısı, domates ve patates
  • çay ve bitter çikolata

yumuşak kurabiye tarifi




Tabi bazıları kilo aldırıcı özellıge de sahıp oldugu ıcın bol mıktarda tuketmeyen bellı oranlarda tüketmeye dikkat edin sonra obezıte kacınılmaz olur başka bır sağlık problemi ortaya cıkar


Bol bol bulmaca çözerek zıhnı uyanık tutmayı unutmayın

Unutmayın dedım ya niye yazdım tüm bunları kurabıyeyı yaparken her şey yolunda gıdıyordu hamuru hazırladım tam kaydedeyım unutmadan dedım pc kapandı açmakla da ugrasmadım elımın altında kağıt da yok çocuklar bır taraftan durmuyorlar ne oldu bılıyor musunuz koydugum un mıktarını unutuverdım ama problem yok ben ne kadar un koymanız gerektıgını anlatacagım

Aşağıya baktıgımda un mıktarını yazdıgımı goruyordum umarım kullandıgım mıktardır sonradan mı ekledım o an mı ekledım ınanın bunu da hatırlamıyorum:)ama korkmayı zeymurancafe tarıflerı tutar sizi yarı yolda bırakmaz

Yukarda da okudugunuz üzere çıkolata unutkanlıga ıyı gelıyormus bugunku tarıfımız de bol damla cıkolatalı olanından hadı bakalım gorelım nasıl yapılıyormus

 Özelliği bol damla çikolatalı ve yumuşak olması ,elinizi korkak alıştırmayın

damla çikolatalı kurabiyeye kimse hayır demez sanırım sürekli yapılacak kurabiyeler arasında yerini aldı bile

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE TARİFİ
DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE
YUMUŞAK KURABİYE TARİFİ

malzemeler:

7 çorba kaşığı  yumuşak margarin
1 / 4 su bardağı toz şeker
1 / 4 su bardağı kahverengi şeker(yoksa normal şeker)
1 büyük yumurta
4 de 1 çay kaşığı tuz
4 de 1 çay kaşığı vanilya
4 de 1 çay kaşığı kabartma tozu
2 su bardağı  ve 4 de 1 su bardağı un
1 buçuk su bardağı damla çikolata

yapılışı:
şeker ile yumusak tereyagı ya da margarın ıyıce krem halıne gelınceye kadar mıkserde karıştırılır üzerıne varsa vanılya özü ve yumurta eklenır karıştırılmaya devam edılır(vanılya özu yoksa vanılyayı una karıştırarak daha sonra ekleyın)
un tuz kabartma tozu vanılya karıştırılarak bu karışıma yavaş yavaş eklenir
hamur ele hafıf yapışan ama toparlanabılen bır kıvamda olacak
buzdolabında yarım saat bekletılecek(bu sürede hamur sertlesmıs ve daha kolay şekıl alır hale gelecek)
yağlı kagıt serılmıs yada yağlanmıs fırın tepsısıne kurabıye hamuru yuvarlak şekıl verılerek ve hafıfce yassıtılarak aralıklı şekılde tepsıye dizilir
önceden ıstılmış 175 derece fırında 10-15 dakıka arası pişirin
afiyet olsun...

kapalı bir kutuda tazeliğini 1 hafta korur

yukarıda 7 çorba kaşığı margarınden söz edıyorum ya ölçü gram olarak olmadıgı ıcın herkesın kullandıgı mıktar degısecektır bu nedenle unu yavaş yavaş ekleyın üç aşagı beş yukarı un mıktarı yakın olacaktır

kurabıyeyı 4-5 saat dınlendıkten sonra tüketmeye başlayın


kurabiye tarifi,kurabiye tarifleri

zeymuran cafe en yenı en güzel en farklı tarıflerını burada da paylaşacak http://womendergisi.com/damla-cikolatali-kurabiye/   dopdolu bir içerik ,ne ararsan var moda ,sağlık,teknoloji,güzellik sırları.damla çikolatalı kurabiye tarifim bu sayfada,ziyaret edin

14 yorum:

birdilimdus dedi ki...

nefisss görünüyorrrr... ellerine sağlık... unutkanlık gerçekten de zor bir durum Allah herkesin yardımcısı olsun...

Sevgiler
Evren

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Unutkanlık çok yaygın..O kadar koşuşturma halindeyiz ki kendimizi dinlendiremiyoruz. Biraz kendimize vakit ayırmalıyız ve beslenmeye dikkat etmek çok önemli
Eline sağlık kurabiyeler yine enfes :)
sevgilerimle

** ZEL ** dedi ki...

Bir sende değil canım
bende öyleyim :)
Hatta daha dün pilavım çıtırdamış garibim altını yanık unutunca:)
Mevsimsel diye ümit ediyorum ben,kış geçince normale dönmeyi bekliyorum :)
Kurabiyelerin enfess.
Afiyet şifa olsun..

sekermutfağımız dedi ki...

Ellerine sağlık,kahvenin yanında süper gider,canım çekti şimdi acaba bende mutfağa girip yapasam mı :)) sevgiler

RABİA SERTELİ dedi ki...

Çayın yanında kurabiyelerin yeri bir başka. Mide bastırmak için birebirdir. Tarif için teşekkürler :))

Feray kaygısız dedi ki...

Canım sorma o unutkanlık hepimizde var sen yalnız değilsin.
Kurabiyeler müthiş görünüyor nasıl dayanılır bunları ölçülü yemeye.
Ellerine sağlık bitanem..

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm nefis nefsss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

pasta köşesi dedi ki...

haha unutkanlığı da keyifli bir dille anlatmışsın insanın aa iyi ki unutuyorsun diyesi geliyor :))
ellerine sağlık canım miss :) şu saatte görmem pek hayırlara vesile olmasa da kendi açımdan :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ayni tarifi gecen hafta denedim,güzel oldu gercekten,kolayliklar diliyorum size,bu arada unutkanligi biraz yenmis durumdayim,yazdiklarinizdan birkacini yaparak!

muazzez dedi ki...

canımcım çok özledim seni:) nasılsın?

ihlamurcum dedi ki...

Seyahatten döndüm ve ayağımın tozuyla merakla blog ziyaretlerine başladım.Can Su ,sizin bu kurabiye tariflerine bayılıyorum biliyorsunuz.
Bu arada tabii ki kolay değil,2 çocuk büyütmek. Bend eçocuklarımı yalnız büyüttüm,üstelik annem hastaydı,bir de ona koşardım,herşey geçiyor,gidiyor. Herşeye rağmen hayat çok güzel,hele çocuklarla harika.

Aicha Dalgic dedi ki...

rejimimee dokunma :))) hiihihi muthos olmuslar

Adsız dedi ki...

sayfanızı çok beğendim...tarifiniz de çok güzel...Nursevin hanım boşuna sizi tanıtmamış....elinize sağlık... ben Aynur Karataş...

Nursevin Sönmez dedi ki...

Ellerine sağlık. Herşey ve emekler çok güzel. Allah kolaylıklar versin.