Sayfalar

12 Nisan 2013 Cuma

LAHMACUN TARİFİ

ev yapımı lahmacun


hayat her zaman zor değil bazen imkansız gibi görünen şeyler aslında biraz çabayla biraz emekle kolaycacık oluverir .

lahmacun da bunlardan bir tanesi galiba hep dışarıda yemeye alışkınız değil mi ,ya aniden canınız lahmacun istediyse ve her yer kapalıysa ,durun durun üzülmeyin bugünkü vereceğim lahmacun tarifi sizi fazlasıyla mutlu edecek bu özleminizi giderecek


lahmacun tarifi


açıkça söylemek gerekirse bu tarifle yaptığım lahmacunlar kapış kapış gidiyor ben bıraz gevrekçe sevıyorum tek kusuru var çabucak soğuyor bunun önüne geçmek için hemen yapılanları yiyeceksınız ya da büyük bir pizza pan makineniz olacak ben pizza pan yok büyükçe bir teflon tavada yapıyorum kımı zaman lahmacunları pişirirken teflon tavanın kapağını kapatıyorum kimi zamansa açık bırakıyorum iki şekilde de pişirin hangisini daha çok seversenız o şekılde yapın.


lahmacun tarifi

işte değme lahmacun fırınlarına taş çıkartacak hatta boy ölçüşek ev yapımı lahmacun tarifi,hafta sonuna yapın sevdiklerinizi mutlu edin derim.





evde lahmacun yapımı ,çok kolay pratik bir tarif herkes yapabilir biraz cesaret sonrasında ziyafet


zeymurancafeyi facebookta takip etmek isteyenler için facebook adresim aşağıdaki link linke tıklayınız

https://www.facebook.com/Zeymurancafeblogspotcom

malzemeler:

lahmacun hamuru:

7-8 su bardağı kadar un
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 su bardağı süt
2 buçuk su bardağı kadar su
1 paket yaş maya

lahmacun içi

350-400 gram kıyma
1 adet kapya biber
3 adet şişe domates
3 sivri biber
3 diş sarımsak
yarım çorba kaşığı biber salçası
1 adet kuru soğan
(sulandırmak için yarım çay barrdağı su ve yarım çay bardağı zeytinyağı)

yapılışı:
öncelikle iç harcını hazırlayalım robotun içerisıne yıkanıp çekirdeklerinden arındırılmış biberler ve kabugu suyulup iki üç parçaya ayrılmış kuru soğan ,sarımsak ,maydonoz,domates eklenerek robotta  iyice çekilir kıyma ve biber salçası tuz karabiber de eklenerek robotta çekılerek yağ gibi güzel incecik bir harç elde edilir.
yogurma kabına unun bır mıktarı koyulur,tuz ilave edılıp karıştırılır
bir kabın içerisinde su ve süt elı yakmayacak derecede ısıtılır içerisine maya ve şeker eklenerek eritilir
yavaş yavaş mayalı sıvı karışımı hamura eklenerek yumuşakça ele yapışmayan bır hamur elde edılır bu kıvamı tutturuncaya kadar da geri kalan un yine azar azar eklenır
hamur kapaklı bir saklama kabına koyularak ılık bır yerde ıkı katı oluncaya kadar mayalanmaya bırakılır
hamur mayalanınca cevızden biraz daha irice bezeler tutulur
unlanmıs zeminde incecik açılır
açılan hamurlar iyice ısınmıs teflon tavaya koyulur
teflon tava tezgaha alınarak hamurun üzerine harcımızdan 1-2 çorba kaşığı kadar koyularak kaşıkla yayılır kenarlara fazlaca değmemesine dikkat edin
teflon tavada hamurun altı pişinceye kadar pişirilir(yaklaşık 3-5 dakıka)
sıcak olarak maydonoz turp limon eşliğinde servis edılır
yanında da ayran fena olmaz hani şöyle bol köpüklüsünden
afiyet olsun...

domatesler sulu olmadıgı   icin harca biraz su ve sıvı yag eklıyorum kı daha kolay krema kıvamında bır lahmacun içi olsun

lahmacun nasıl yapılır 
yapım aşamaları için buraya http://yemekteknikleri.blogspot.com/2013/04/lahmacun-nasil-yapilir.html

şişe domatesler çok lezzet veriyor ancak şimdi yok en iyisi yazdan bolca alıp püresini hazırlayıp kış için saklamak bunun yerıne lezzetlı sulu bır domates kullanabılırsınız ama dediğim gibi en güzeli şişe domates,şişe domates nedır dıye soranlar olabılır uzun uzun görünümlü salça yapmakta kullanılan kırmızı renkli etli domatesler.
hamur mayalandıktan sonra açmakta zorlanırsanız 5-10 dakıka kadar buzdolabında bekletin hatta dinlenmiş hamur çok daha başarılı sonuç veriyor



14 yorum:

durme durme dedi ki...

Lahmacunla hiç mi hiç aram yok ama, senin fotoğrafların çok muhteşem olmuş. Uzanıp alasım geldi yemek vakti:)) Ellerine sağlık. Sevgilerle...

NİRVANA dedi ki...

ellerine saglık...bizde evde yapmayı seviyoruz...pizza pan cok işe yarıyor gercekten...

ayşe ÖZCAN dedi ki...

elinize sağlık çok lezzetli görünüyor

Gurme Şirine dedi ki...

lahmacunu çok severim...
ben küçükkene annem bize evde hep yapardı :))
şimdi aklıma geldi :))
oh yanınada mis gibi ayran...
ellerine sağlık...
hayırlı cumalar...

selma tamer dedi ki...

elınıze sağlık denemek ıstıyorum tavada hamur pısınce uzerındekı kıymada pısıyormu orasını anlamadım

bahar006 dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Canım nefis bir tarif, miss gibi ev yapımı lahmacun, insan daha ne ister. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

nilay dedi ki...

Görüntü messsstttt etti beni.
Süper bir tarif tam denemelik
Ellerine sağlık Zeymuranım
İyi hafta sonları

Tuba dönmez çağlar dedi ki...

eşim görmesin hemen ister:) ellerine sağlık

Vişnap Macide dedi ki...

Zeymuran böyle bir güzellik olamaz canım Allahtan şu an pizza yiyorum yoksa fena canım çekti zaten çok severim lahmacunu,deneyeceğim tarifini ellerine sağlık olsun sevgilerimle:)

kardelen sezgin dedi ki...

Canım bende evde yapıyorum ne iyi etmişsin evde yapmayı insan içine ne koyduğunu biliyor hiç değilse doğruda yazmışsın hiç birşey zor değil başına geçti mi elden kurtulmaz marifet eline sağlık canım

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

tek kelimeyle harika:)
ellerine sağlık canım bende çok sık yapıyorum alma taraftarı değilim:)
ama ben tavada değil fırında pişiriyorum:)
bide kepekli yada tam bugday unu ile yapınca çok güzel oluyor:)

LeylaK dedi ki...

çok seviyorum da ah evde yapmaya cesaret edebilsem :)

pizza fırını dedi ki...

çok güzel bir tarif olmuş. elinize sağlık..