Sayfalar

10 Haziran 2013 Pazartesi

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK


KIYMALI BÖREK,KIYMALI BÖREK TARİFİ


mercimekli börek severlere çıtır çıtır içi yumuşacık bir börek tarifi mercimek böreklere yakışıyor yakışmasına ama ben boreklerde mercimek tadının daha baskın olmasını  istemediğim için mercimek ve kıymayı eş değerde tercih ediyorum ya da kıymayı biraz daha fazla kullanıyorum damak tadınıza göre siz de kendi mercimekli böreğinizi yaratabilirsiniz


KIYMALI BÖREK TARİFİ,ÇITIR BÖREK TARİFİ,KÜLAH BÖREĞİ


fotoğraf makinem bozuk aldığım yere götürdüm İstanbul'a gondermemiz gerekli dediler ama ben bloğumdan ayrı kalmak istemediğim için bunu bir kaç hafta sonrasına erteledim

makinem bozuk olduğu için bazen fotoğraf çekimim çok uzun saatler sürebiliyor net görüntü almakta zorlanıyorum zeymurancafe sadece yemek tarifleri veren bir blok olmaktan çıkarak sizlerle görsel olarak da güzellikler sunmak istiyorum inşallah makinem düzelince daha güzel resimler ve tarifler paylaşacağım artık kusurumuza bakmayacaksınız

bu arada zeymurancafe.blogspot.com üzerinden yayınlanan tüm tarifler ve resimler korumalıdır telif hakkı denilen bir uygulama var arkadaşlar resimlerimi tariflerimi paylaşabilirsiniz elbet ama en azından emek verilmiş deyip bir link verin çok zor değil ve de telif hakkı için dava açmak da zor değil lütfen biraz saygı...

YEŞİL MERCİMEKLİ KIYMALI BÖREK,ÇITIR BÖREK TARİFİ


işte lezzetli ve çıtır bir börek tarifi


YEŞİL MERCİMEKLİ KIYMALI BÖREK

BÖREK TARİFLERİ

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK NASIL YAPILIR

malzemeler:
5 adet yufka
yarım kilo kıyma
2 su bardağı yeşil mercimek
2 adet kuru soğan
2 adet sivri biber
sıvı yağ
maydonoz
karabiber

sos için:
4 yemek kaşığı tereyağı
yarım çay bardağı su
3 çorba kaşığı sıvı yağ ya da zeytinyağı


üzerine:
yumurta sarısı
yapılışı:
mercimek bir gece önceden ıslatılır ve ertesi gün iyice durulanarak tencereye aktarılıp üzerine yeteri kadar su eklenip yumuşayıncaya kadar pişirilir
tavaya kıyma alınıp pişirilir üzerine sıvı yağ eklenir incecik doğranan soğanlar ilave edilip kavrulur soğanlar henüz pembeleşmeden ince olarak doğradığımız yeşil biberler eklenir birlikte yakmadan kavrulmaya devam edilir.
mercimek ilave edilir
isteğe bağlı olarak karabiber ve pul biber biraz tuz ilave edilir
margarin tavaya konularak yakmadan orta ateşte eritilir eriyince içerisine isteğe göre biraz zeytinyağı veya sıvı yağ eklenir ve su ilave edilir
yufka tezgaha serilir üzeri erittiğimiz margarin sıvı yağ karışımı ile yağlanır
5 adet yufka bitinceye kadar aynı işleme devam edilir
en son kata gelince yine yağlanır
istediğiniz büyüklüğe göre sekiz ya da 10 parçaya kesilerek üçgen dilimler elde edilir
(önce ortadan dikey kesin sonra yatay olarak kesin bu şekilde artı olmuş 4 eşit parça elde edeceksiniz bundan sonrasında istediğiniz büyüklüğe göre parçalara ayırabilirsiniz)
üçgenin kenar kısmına mercimekli harcı yerleştirin ve kenarlarını kapatmadan rulo şeklinde sarın veyahut yuvarlayın
sonra bir bıçak yardımıyla verev şeklinde kesilir(bıçağı düz değil de yan tutarak kesme şekli)
yağlı kağıt serili tepsiye dizilir
kalan yağın içerisine üzerine yumurta sarısı kırılıp böreklerin üzerine sürülür
önceden ısıtılmış 180 -190 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir
afiyet olsun..



KIYMALI BÖREK,KIYMALI BÖREK TARİFİ

6 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çıtır çıtır insanın aklını başından alıyor :)

Ellerine emeklerine sağlık.

Şepşeker dedi ki...

Offff harika görünüyor , ellerine sağlık , bende doğum sonrası deneyeceğim ;-)

Bademle Buduk dedi ki...

yeşil mercimekli böreklere bayılırım

Yelda Kaya dedi ki...

Merhaba, Ziyaretinize teşekkürler. Ben de geldim ve yeşil mercimeği çok severim. Kıymayla daha da lezzetli hale gelir. Ellerinize sağlık. Takibe aldım bu arada. Her zaman beklerim. ;)

Meliha Çalışkan dedi ki...

Çıtır çıtır görünüyor canım:)
Ellerine sağlık.
Umarım en kısa sürede sorun çözülür ve makinanda fazla ayrı kalmak zorunda kalmazsın.

Aşk-ı Züleyha dedi ki...

Ellerinize sağlık... Ben mercimekli börek yedim ama hiç kendim denemedim... En kıza zamanda inşaAllah...Hayırlı akşamlar... Selam ve dua ile...